Bloggintresserade

torsdag 19 januari 2017

Istället för en blomma

Jag har gjort några enkla kort till en ask som jag tänker att jag kan ge bort istället för en blomma vid ett besök. Har gjort detta en gång förut och det blev uppskattat.
Först ut är 2 kort med mönsterpapper från Graphic 45 serie Nature Sketchbook dessa kortstommar har jag gjort av cardstock.
grapic-45-2
Sedan blev det 2 kort med mönsterpapper från Maja Design Skärdgårdsliv med lite trä dekorationer från Kaisercraft. Kortstommar från en 10-pack med kort och kuvert.
img_6922
Därefter 2 kort med stämplar från Toni Studio och färglagda med Spectrum Noir Illustrator. Blankt papper som jag lagt i en embossingfolder och bokstäverna till GRATTIS har jag embossat med ett lite grövre embossingpulver.
img_6926
Behövde ju också 2 herrkort och dessa papper är från Kaiserkraft serie heter Barbershop.
img_6928
Och till slut 2 kort där jag stansat ut med en dies från Memory Box som tyvärr är slut men hittade en liknande som jag länkat till i materiallistan. Mönsterpapper från Maja Design.
img_6930Sedan har jag byggt en ask som passade till dessa 10 kort och kuverten. Den är gjord av cardstock och klädd med mönsterpapper från Grapic 45 serie Steampunk Debutante.
img_6920Locket på asken har jag prytt med en dekorrand som jag gjutit med papperslera från Tonic Studio i en form från Prima. Målat med svart gesso och sedan lite Gilding Paste på det.
img_6918 Här en närbild på dekorranden.
img_6917
Materiallistan hittar du HÄR

Inga kommentarer: